Οικοδομωντας τον Ολοκληρωτισμο στην Ευρωπη – το τελευταιο πραξικοπημα της Βικτορια Νουλαντ / Building Totalitarianism in Europe – the Last Coup of Victoria Nuland




TVictoria Nuland, the US Assistant Secretary of State, did not spend much time and energy with Christmas and New Year celebrations this year. She has another very urgent and pressing problem to solve, before leaving the State Department, and this is the “Cyprus conflict”. The way she wants to solve this conflict is by transforming a second member of the EU, after Greece, into a protectorate. As the proposed solution for Cyprus is higlhy unstable, powers outside the EU will be provided also with a bomb inside it, that is with the possibillity of provoking a Bosnian-type conflict inside, not outside EU border




JPEG - 42.6 ko

του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου
Η Βικτόρια Νούλαντ, Βοηθός Υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, δεν ξόδεψε πολύ χρόνο και ενέργεια φέτος για τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς εφέτος. Εχει ένα άλλο πολύ επείγον και πιεστικό πρόβλημα να λύσει, πριν εγκαταλείψει το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, τη διαμάχη στην Κύπρο.
Ο τρόπος που θέλει να λύσει αυτή τη διαμάχη είναι με τη μετατροπή ενός δεύτερου μέλους της Ευρωπαϊκής ‘Ενωσης, μετά την Ελλάδα, σε προτεκτοράτο. Καθώς βέβαια η προτεινόμενη λύση για την Κύπρο είναι οργανικά ασταθής, δυνάμεις εκτός της ΕΕ θα αποκτήσουν έτσι μια βόμβα στο εσωτερικό της, δηλαδή την δυνατότητα να προκαλέσουν μια Βοσνιακού τύπου σύγκρουση στο εσωτερικό, όχι εκτός των συνόρων της ΕΕ.

Την ίδια στιγμή θέλει επίσης να εντάξει από τώρα την Τουρκία στην ΕΕ, μέσα από το παράθυρο της “λύσης του κυπριακού”, που ετοιμάζεται να επιβάλλει. Δυνάμει των προβλέψεων της υπό υιοθέτηση “λύσης”, η Τουρκία αποκτά μετά τις 12 Ιανουαρίου πολλά από τα δικαιώματα και τις εξουσίες (και καμία από τις υποχρεώσεις) των κρατών-μελών της ‘Ενωσης. Θα νομιμοποιήσει επίσης στη Γενεύη τη στρατιωτική της παρουσία στην Κύπρο και το δικαίωμά της να επεμβαίνει στρατιωτικά στο εσωτερικό της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Ενα τέτοιο αποτέλεσμα από τη διάσκεψη της Γενεύης θα έχει τεράστιες στρατηγικές συνέπειες για την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, μετατρέποντας το σύνολο της «Ανατολικής Μεσογείου», ένα θαλάσσιο διάδρομο ζωτικής σημασίας, σε ένα είδος «Mare Nostrum» των «Ναυτικών Δυνάμεων” και αποκλείοντας από την περιοχή οποιοδήποτε “ξένη” στρατηγική επιρροή (γερμανική, ρωσική ή κινεζική), αλλά και συμβάλλοντας στο χτίσιμο ενός ακόμα κρίκου στην αλλυσσίδα περικύκλωσης της Ρωσίας από τα Νότια με ένα είδος «ζώνης ασφαλείας». Αποσκοπώντας να εμποδίσει την πρόσβασή της στις «θερμές θάλασσες»- όνειρο από πολλούς αιώνες των Βρετανών αυτοκρατορικών σχεδιαστών.
Μια τέτοια μεταβολή θα αποτελέσει την πιο βαθιά αλλαγή στο στρατηγικό τοπίο της Μεσογείου από τον καιρό της εμφάνισης του λεγόμενου Ανατολικού Ζητήματος ή, τουλάχιστον, από την έκρηξη της ελληνικής εθνικής επανάστασης, πριν δύο αιώνες.

Το σχέδιο Ανάν – Δημιουργώντας ένα “Κράτος” Φρανκεστάιν στην Κύπρο

Ο τύπος της διευθέτησης που η κα Νούλαντ θέλει να επιβάλει στην Κύπρο είναι μια παραλλαγή (σε μερικά σημεία αρκετά χειρότερη) του σχεδίου Ανάν, που απορρίφθηκε από τη συντριπτική πλειοψηφία των Κυπρίων κατά το δημοψήφισμα του 2004, παρά την τεράστια πίεση που δέχτηκαν και μια αληθινή εκστρατεία τρόμου εναντίον τους, που περιέγραφε την επομένη ενός ‘Οχι ως ημέρα της κρίσεως.
Το σχέδιο Ανάν παραβιάζει όλες τις βασικές διατάξεις του ευρωπαϊκού, διεθνούς και συνταγματικού δικαίου, περιλαμβανομένου του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών. Συνιστά την πιο ολοκληρωμένη προσπάθεια που αναλήφθηκε ποτέ, μετά την ήττα του Ναζισμού το 1945, για την επιβολή ενός ολοκληρωτικού συστήματος σε δυτικό κράτος. Προωθεί ένα είδος κράτους Φρανκενστάιν στην Κύπρο, όπου, μεταξύ άλλων, ο κανόνας της πλειοψηφίας (δημοκρατία) θα καταργηθεί επίσημα, όπου θα υπάρχουν μόνιμα βέτο των δύο κυπριακών κοινοτήτων σε κάθε επίπεδο λήψης αποφάσεων και σε όλους τους κλάδους της εξουσίας (εκτελεστικής, νομοθετικής, δικαστικής), ενώ, στην πολύ πιθανή περίπτωση που το σύστημα περιέρχεται σε αδιέξοδο, ξένοι δικαστές θα αποφασίζουν τα πάντα. Στην πραγματικότητα, το νέο «κράτος» θα κυβερνιέται από ξένους δικαστές, που θα συγκεντρώσουν, τρεις αιώνες μετά τον Μοντεσκιέ, όλους τους κλάδους των εξουσιών.
Η λύση αυτή προβλέπει την επιβολή στο νέο «κράτος» μιας κατάστασης πλήρους αφοπλισμού, δηλαδή του απαγορεύει το δικαίωμα της αυτοάμυνας καθώς και τα μέσα να το ασκεί (στρατό). Και το κάνει αυτό σε μόνιμη βάση, και όχι ως προσωρινό μέτρο, όπως συνέβη με τη Γερμανία και την Ιαπωνία μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Με Οργουελιανούς όρους, αυτό είναι που ονομάζουν “αποστρατικοποιημένη Κύπρος”. Στην πραγματικότητα, θα προκληθούν εκεί πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα, εξαιτίας των στρατιωτικών οχημάτων της Βρετανίας, της Τουρκίας και άλλων χωρών του ΝΑΤΟ, καθώς και των αστυνομικών οχημάτων από διάφορες “χριστιανικές και μουσουλμανικές χώρες” που θα βρίσκονται εκεί. Βρετανία και Τουρκία θα έχουν το νόμιμο δικαίωμα να επεμβαίνουν στρατιωτικά μέσα στο έδαφος της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

“Γάμα τα Δημοψηφίσματα” (“Fuck Referendums”)

Η κα Νούλαντ δε θέλει να περιμένει οποιοδήποτε δημοψήφισμα. Γνωρίζει ότι δύσκολα μπορεί να κερδίσει ένα δεύτερο δημοψήφισμα στην Κύπρο με τέτοιους όρους (ή σε οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα τέτοιους καιρούς). Δεν έχει και χρόνο, γιατί φεύγει αφήνει το Στέιτ Ντιπάρτμεντ στις 20 Ιανουαρίου και θέλει να τελειώσει την καριέρα της με ένα θρίαμβο, δηλαδή πετυχαίνοντας εκεί όπου οι MacMillan, Τζόνσον, Κίσσινγκερ, Μπους, Ανάν, πριν απ’ αυτήν, απέτυχαν παταγωδώς.
Υπάρχουν όμως επίσης πιο ουσιαστικοί λόγοι που θέλει να λύσει τώρα αυτό το πρόβλημα (ή, μήπως, να το δημιουργήσει ξανά;). Τόσο η ελληνική όσο και η ευρωπαϊκή κρίση μπορεί να εισέλθουν σε νέα και πιο δραματική φάση το επόμενο (τρέχον) έτος. Και δίπλα στην Κύπρο, η Μέση Ανατολή, περιμένει τώρα είτε τη Μεγάλη Συμφωνία (Big Deal) είτε τον μεγάλο Πόλεμο (Big War).
Ο μόνος τρόπος που έχει για να κάνει αυτό που θέλει, προκειμένου να παρακάμψει την πρόβλεψη για δημοψήφισμα, είναι να βάλει τον Πρόεδρο της Κύπρου κ. Αναστασιάδη και τον ηγέτη των Τουρκοκυπρίων κ. Ακιντζί να τα υπογράψουν όλα αυτά, ή όσα μπορούν απ’ αυτά. Στη συνέχεια, ο κ. Τσίπρας, ο κ. Ερντογάν και η κα Μέι θα τα εγκρίνουν και θα κάνουν και κάτι άλλο επίσης, θα νομιμοποιήσουν την τουρκική στρατιωτική παρουσία στην Ευρωπαϊκή Ενωση, για διάστημα και υπό όρους που δεν γνωρίζουμε ακριβώς καθώς γράφουμε αυτές τις γραμμές. Ο κ Γιούνκερ σχεδιάζει επίσης να είναι εκεί για να τα επιδοκιμάσει όλα αυτά στο όνομα της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Το Στέιτ Ντηπάρτμεντ ειδοποίησε ήδη το Κογκρέσο των ΗΠΑ να είναι έτοιμο να υιοθετήσει νομοσχέδια για την Κύπρο και η Επιτροπή τροποποίησε όλα τα προγράμματά της για τις 12 Ιανουαρίου. Εκείνη την ημέρα, το CNN θα ανακοινώσει σε όλο τον κόσμο, ότι η Κυπριακή διαμάχη έχει ήδη επιλυθεί. ‘Οταν οι άνθρωποι θα συνειδητοποιήσουν τι συνέβη κι αρχίσουν να τραβούν τα μαλλιά τους, δεν θα υπάρχει Ομπάμα ή Νούλαντ να απαντήσει σε οποιεσδήποτε ερωτήσεις. (Και ίσως αυτό βολεύει πολύ περισσότερους ανθρώπους από όσους φαντάζεται κανείς).
Ο κ. Αναστασιάδης έχει ήδη συμφωνήσει σε όλα αυτά, ο κ. Τσίπρας είναι επίσης υπό πίεση να συμφωνήσει. Ο κ. Γιούνκερ, η κα Μέι και ο κ. Ερντογάν έχουν ήδη συμφωνήσει. Εξακολουθούν ακόμα να υπάρχουν κάποιες σοβαρές διαφορές σχετικά με τη σύνθεση της Διάσκεψης που απομένουν να διευθετηθούν τη στιγμή που γράφουμε αυτό το άρθρο.
Και το δημοψήφισμα; θα ρωτήσει ενδεχομένως κάποπιος. Εντάξει, θα υποσχεθούν να κάνουν δύο δημοψηφίσματα, ένα για τους Ελληνοκύπριους και ένα για τους Τουρκοκύπριους. Ισως και να τα κάνουν, αλλά μόνο αν είναι σίγουροι για το αποτέλεσμα. Εν πάση περιπτώσει, ακόμη και αν αυτά τα δημοψηφίσματα γίνουν, δεν θα έχουν και πολύ νόημα, καθώς θα είναι αδύνατο για τους κατοίκους να επιστρέψουν στην προτέρα κατάσταση, στο status quo ante.
Η Κυπριακή Δημοκρατία όπως τη γνωρίζουμε θα είναι νεκρή και η τουρκική στρατιωτική παρουσία πάνω στο νησί θα καταστεί νόμιμη. ‘Οσον αφορά τους ψηφοφόρους θα βρεθούν μπροστά στην επιλογή να αποδεχθούν τελικά ό,τι είναι πολύ αργά για να το αλλάξουν ή να διακινδυνεύσουν μια χαοτική κατάσταση, αν το αρνηθούν εκ των υστέρων (post factum).

Πόσο νόμιμα είναι όλα αυτά;

Καθόλου. Τίποτα από αυτά δεν είναι νόμιμο. (Δες στο Παράρτημα 1, τη γνώμη του Επίτιμου Προέδρου της Διεθνούς ‘Ενωσης Συνταγματικού Δικαίου, Καθηγητή Γ. Κασιμάτη). Αντίθετα, συνιστούν ένα πραξικόπημα stricto sensu, με τη στενή έννοια του όρου και κατά δύο τρόπους.
Συνιστούν την σοβαρότερη δυνατή παραβίαση της συνταγματικής τάξης της Κυπριακής Δημοκρατίας, αλλά και των Συνθηκών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αφού η Κύπρος είναι μέλος αυτής της Ενωσης.
Καμιά διεθνής διάσκεψη, ούτε ακόμη ο ίδιος ο Πρόεδρος της Κύπρου (ή, φυσικά, ο ‘Ελληνας πρωθυπουργός) δεν έχει το δικαίωμα να υπογράψει συμφωνίες που παραβιάζουν την κυριαρχία του κυπριακού κράτους (όπως, για παράδειγμα, να νομιμοποιήσουν την τουρκική στρατιωτική παρουσία στο νησί, όταν πολυάριθμα ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών ζητούν την χωρίς όρους άμεση απόσυρση των τουρκικών δυνάμεων, που εισέβαλαν το 1974).
Ακόμη περισσότερο, κανείς, συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου της Κύπρου, δεν έχει το δικαίωμα να αλλάξει τη συνταγματική δομή του κράτους του, πολύ περισσότερο να το καταργήσει εντελώς! Αν το πράξουν, θα είναι πραξικόπημα (coup d’ etat), με την αυστηρή νομική έννοια του όρου, δηλαδή σοβαρή παραβίαση της συνταγματικής τάξης της Κυπριακής Δημοκρατίας, και, δεδομένου πως η Δημοκρατία αυτή είναι πλήρες μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης, βαριά παραβίαση των Συνθηκών της ΕΕ.
Τέτοια πράγματα πιθανώς να ήταν αποδεκτά, μόνο αν ζούσαμε ακόμη κάτω από ένα μεσαιωνικό καθεστώς απόλυτης μοναρχίας, και όχι στην Ευρώπη του 2016.
Ολόκληρη η διάσκεψη της Γενεύης θυμίζει πολύ αυτό που συνέβη στο Vichy της Γαλλίας, στις 10 Ιουλίου 1940, όταν η γαλλική Εθνοσυνέλευση, με συντριπτική πλειοψηφία, περιέβαλε τον στρατάρχη Πεταίν με συνταγματικές εξουσίες. Παρά το γεγονός ότι ήταν η Εθνοσυνέλευση που έλαβε αυτή την απόφαση, ό,τι έπραξε ο Πεταίν θεωρήθηκε πραξικόπημα και, παρότι υπήρξε ήρωας του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, καταδικάστηκε σε θάνατο μετά την απελευθέρωση της Γαλλίας. Ο Charles De Gaulle έχει γίνει ό,τι έγινε, στην ιστορία της Γαλλίας και του κόσμου, επειδή αρνήθηκε να αναγνωρίσει αυτό, το υποθετικά νόμιμο πραξικόπημα, από τους Γάλλους βουλευτές και τον Πεταίν και πολέμησε εναντίον του.
Στην Κύπρο, σε αντίθεση με τον Πεταίν, ο κ. Αναστασιάδης δεν πήρε καν την εξουσιοδότηση του κοινοβουλίου του για αυτό που κάνει, αρνήθηκε μάλιστα ακόμη και αίτημα της αντιπολίτευσης, για μια επείγουσα κοινοβουλευτική συζήτηση.
JPEG - 60.1 ko

Ο σκοπός της Γενεύης: Καταστρέψτε την Κύπρο ως κυρίαρχο, δημοκρατικό και ανεξάρτητο κράτος

Μέχρι και πριν από μερικές εβδομάδες όλες οι Κυπριακές και Ελληνικές κυβερνήσεις από το 1974 και μετά αρνήθηκαν την τουρκική πρόταση για σύγκληση μιας τέτοιας διάσκεψης, υποστηρίζοντας ότι το μόνο πράγμα που θα μπορούσαν να συζητήσουν με την Τουρκία για την Κύπρο, ήταν η χωρίς όρους, άμεση απόσυρση των τουρκικών στρατευμάτων που εισέβαλαν στο νησί και παρέμειναν εκεί, κόντρα στα ψηφίσματα του ΟΗΕ που καλούν για την άμεση απόσυρσή τους.
Αλλά αυτά ίσχυαν μέχρι την 1η Δεκεμβρίου 2016. Εκείνη την ημέρα, ο κ. Αναστασιάδης ανακοίνωσε στους πολίτες του, ότι δέχεται την πρόταση χωρίς να εξηγήσει πολλά γιατί το κάνει, ποιός θα είναι ο σκοπός και η ημερήσια διάταξη αυτής της περίεργης διάσκεψης. Δεν διαβουλεύτηκε με τα πολιτικά κόμματα στο νησί ή την ελληνική κυβέρνηση πριν να ανακοινώσει την απόφασή του. Η απόλυτη σύγχυση επικράτησε στο νησί, μέχρι τις 27 Δεκεμβρίου, όταν ο ηγέτης των Τουρκοκυπρίων κ. Ακιντζί, μιλώντας σε τουρκοκυπριακά μέσα μαζικής ενημέρωσης, και ίσως για να προειδοποιήσει τον κ. Αναστασιάδη να μην αποκλίνει απ’ ό,τι είχαν ήδη συμφωνήσει κρυφά, έδωσε κάποιες εξηγήσεις για το τι θα συμβεί στη Γενεύη.
Σύμφωνα με τα όσα είπε, η Κυπριακή Δημοκρατία δεν θα είναι παρούσα στη διάσκεψη της Γενεύης. Ολα τα κείμενα εκεί θα υπογραφούν από τη “νέα ομοσπονδία της Κύπρου που θα συγκροτηθεί”. Με αυτόν τον τρόπο ο ίδιος επιβεβαίωσε τον πραγματικό σκοπό της επιχείρησης, που δεν είναι άλλος από το να καταργήσει το υπάρχον κράτος της Κύπρου (επαναλαμβάνουμε, κράτος μέλος του ΟΗΕ και της ΕΕ) και να δημιουργήσει ένα νέο, χωρίς να ζητήσει τη γνώμη των πολιτών, χωρίς να εκλέξει Συντακτική Συνέλευση και χωρίς εξουσιοδότηση από κανέναν να το πράξει. Σ’ αυτή την περίπτωση, δεν μιλάμε ούτε καν για επιχείρηση “αλλαγής καθεστώτος”, όπως αυτές που γνωρίσαμε διεθνώς. Πρέπει να μιλήσουμε για επιχείρηση “αλλαγής χώρας”.
Ενας Ελληνοκύπριος πολιτικός, φίλος του κ. Ακιντζί του απάντησε εξηγώντας ότι είναι καλύτερα να αποφεύγει τις πολλές δημόσιες συζητήσεις.
Οι ίδιοι οι πολίτες της Δημοκρατίας βρίσκονται τώρα σε κατάσταση πλήρους σοκ, καθώς δεν μπορούν να πιστέψουν ότι μετά τις 12 Ιανουαρίου θα ζουν σε άλλο κράτος, για το οποίο δεν ξέρουν τίποτα! Η Κύπρος έχει ιστορικά παράδοση σε επιδρομές και πραξικοπήματα, αλλά, παραταύτα, είναι δύσκολο για τους πολίτες της να κατανοήσουν τη νέα και απίστευτη πραγματικότητα ότι ο ίδιος ο δικός τους Πρόεδρος σχεδιάζει να υπογράψει το θάνατο του κράτους του! Είναι πολύ δύσκολο, ψυχολογικά και διανοητικά, να σταματήσουν να πιστεύουν ότι ο κ. Αναστασιάδης δεν είναι ο ηγέτης τους (έστω κι αν ορισμένοι τον κρίνουν ως κακό, σφάλλοντα, διεφθαρμένο ή ανίκανο), αλλά ο δολοφόνος τους!
Αν αυτό το πράγμα στην Κύπρο πετύχει θα αντιπροσωπεύει καθαυτό ένα κολοσσιαίο επίτευγμα των νέων πολιτικών τεχνολογιών. Το κόλπο είναι απλό και ιδιοφυές. Προκειμένου ένας βιασμός να αναγνωριστεί ως βιασμός, το θύμα πρέπει να αντισταθεί και να καταγγείλει τον βιαστή του. Αλλά εδώ, στην περίπτωση της Κύπρου, ο βιαστής και το πρόσωπο υπεύθυνο για να καταγγείλει το βιασμό είναι το ίδιο, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Ο ελληνικός παράγοντας

Ο Αναστασιάδης είναι το πιο ισχυρό όπλο που είχαν ποτέ οι ΗΠΑ στην Κύπρο. Αλλά η κ. Νούλαντ έχει επίσης ένα άλλο πολύ ισχυρό όπλο και αυτό είναι η κατάσταση στην Ελλάδα, η σύγχυση και η εξάρτηση των ελληνικών πολιτικών δυνάμεων. Η συνεργασία της Ελλάδας στην επιχείρηση αυτή κρίνεται απολύτως αναγκαία για πολιτικούς λόγους.
Ο κ. Τσίπρας στην Αθήνα, βρίσκεται τώρα υπό τεράστια αμερικανική πίεση για να δώσει τη συγκατάθεσή του και σε κατάσταση ούτως ή άλλως πολύ δύσκολη. Ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτηρίζεται επιπλέον από τεράστια σύγχυση σχετικά με το κυπριακό. Η ελληνική οικονομία και η κοινωνία βρίσκονται σε βαθιά δίνη θανάτου, ενώ ο Πρωθυπουργός μοιάζει να βρίσκεται, όσο ποτέ άλλοτε, στο απόλυτο έλεος των Δανειστών, συμπεριλαμβανομένου του ΔΝΤ. Η γερμανική κυβέρνηση κήρυξε σχεδόν πόλεμο εναντίον της Ελλάδας, όταν η ελληνική αποφάσισε, την παραμονή των Χριστουγέννων, να δώσει κάποια ψίχουλα σε πολύ φτωχούς Ελληνες συνταξιούχους, που διατρέχουν πολύ μεγάλο και πραγματικό κίνδυνο για την επιβίωσή τους, σεβόμενη την πειθαρχία του προγράμματος που επιβλήθηκε στην
Ελλάδα (κόντρα στη θέληση του λαού της). Ο υπουργός Οικονομικών αναγκάστηκε να στείλει μια ταπεινωτική επιστολή, υποσχόμενος περισσότερες περικοπές στις συντάξεις κατά το επόμενο έτος, έτσι ώστε να πάρει μια ανακωχή από τον Σόιμπλε. Σαν όλα αυτά να μην ήταν αρκετά, ο κ. Ερντογάν απειλεί να πλημμυρίσει την Ελλάδα με νέα κύματα προσφύγων.

Από τον Πεταίν στον Γέλτσιν – τι είναι πραξικόπημα

Ας επανέλθουμε στο σημείο αυτό στον όρο πραξικόπημα που χρησιμοποιήσαμε. ‘Ισως οι αναγνώστες συνδέουν την έννοια του πραξικοπήματος με τανκς και πολυβόλα. ‘Οσον αφορά τη χρήση των όπλων θα πρέπει να είναι λίγο υπομονετικοί. Θα ακούσουν πιθανότατα τον ήχο των πολυβόλων (όπως τον ακούσανε και από το Κίεβο), αλλά θα πρέπει πρώτα να περιμένουν να πετύχει η επιχείρηση της Γενεύης κι εφόσον αυτή πετύχει.
‘Ενα πραξικόπημα όμως δεν έχει τίποτα να κάνει με τα μέσα που χρησιμοποιούνται. ‘Εχει να κάνει με την παραβίαση/ κατάλυση της συνταγματικής τάξης (και της ευρωπαϊκής στην περίπτωσή μας) ενός δεδομένου κράτους.
Ισως οι αναγνώστες ρωτήσουν επίσης αν ο ίδιος ο επικεφαλής ενός δεδομένου κράτους μπορεί να κάνει ή να συμμετάσχει σε πραξικόπημα κατά του ίδιου του κράτους του. Οχι μόνο μπορεί, είναι χίλιες φορές πιο αποτελεσματικός αν επιλέξει να το κάνει, καθώς το μόνο πράγμα που έχει να κάνει είναι η χρήση και κατάχρηση των εξουσιών που διαθέτει ήδη νόμιμα και μπορεί να χρησιμοποιήσει. Για παράδειγμα, ο νόμιμος αρχηγός του ελληνικού κράτους, βασιλιάς Κωνσταντίνος, συμμετείχε στο υποστηριχθέν από της ΗΠΑ πραξικόπημα κατά της συνταγματικής τάξης του δικού του κράτους το 1967, νομιμοποιώντας την κυβέρνηση των συνταγματαρχών.
Το ίδιο πράγμα έγινε από τον επικεφαλής του ρωσικού κράτους Μπόρις Γέλτσιν τον Δεκέμβριο 1991, όταν διέλυσε τη Σοβιετική Ενωση και τον Οκτώβριο του 1993, όταν βομβάρδισε το ίδιο του το Κοινοβούλιο, αν εξετάσουμε τα γεγονότα αυτά από την άποψη της σοβιετικής και της ρωσικής συνταγματικής τάξης. Αλλά κανείς βεβαίως στη Δύση δεν ενδιαφέρθηκε για αυτή τη νομική πτυχή των πραγμάτων, καθώς στους δυτικούς άρεσαν πολύ αυτά που έκανε ο Γέλτσιν. Αναφερόμαστε σ’ αυτό το παράδειγμα, επειδή έχει μεγάλες αναλογίες με αυτό που προσπαθούν να κάνουν τώρα στην Κύπρο.
Ο Καθηγητής Κασιμάτης σχετικά με τη νομική πτυχή της Διάσκεψης της Γενεύης
JPEG - 26.1 ko
Ρωτήσαμε τον κορυφαίο ‘Ελληνα ειδικό στο Συνταγματικό Δίκαιο και Επίτιμο Πρόεδρο της Διεθνούς Ενωσης Συνταγματικού Δικαίου, καθηγητή Γιώργο Κασιμάτη, τι είναι και τι δεν είναι νόμιμο όσον αφορά τη δικαιοδοσία της διάσκεψης της Γενεύης. Παραθέτουμε τη γνώμη του:
«Η Δημοκρατία της Κύπρου είναι διεθνώς αναγνωρισμένη ως ένα πλήρως κυρίαρχο κράτος, με την εισδοχή της στα Ηνωμένα Εθνη και την Ευρωπαϊκή Ενωση. Κανένας, συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου της, του Ελληνα Πρωθυπουργού ή οποιασδήποτε διεθνούς διάσκεψης, δεν δικαιούται να λάβει οποιεσδήποτε αποφάσεις παραβιάζουν, άμεσα ή έμμεσα, την κυριαρχία της Κυπριακής Δημοκρατίας ή μεταβάλλουν τη συνταγματική της δομή.
»Αν το κάνουν, θα είναι μια πολύ σοβαρή παραβίαση τόσο του συντάγματος της Κύπρου, όσο και των Συνθηκών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Μόνο μια συντακτική συνέλευση ή οι ίδιοι οι πολίτες μέσω ενός δημοψηφίσματος, έχουν δικαίωμα να λάβουν τέτοια μέτρα.
»Το μόνο ζήτημα που θα μπορούσε να συζητήσει μια διεθνής διάσκεψη είναι το πώς θα εφαρμόσει τα ψηφίσματα του ΟΗΕ που ζητούν την άμεση απόσυρση των τουρκικών δυνάμεων κατοχής και την πλήρη αποκατάσταση της κυριαρχίας της Κυπριακής Δημοκρατίας. Δεν είναι νόμιμο να συνδέσει ή να εξαρτήσει κανείς αυτές τις διεθνείς υποχρεώσεις, άμεσα ή έμμεσα, με οποιεσδήποτε συνταγματικές αλλαγές στη χώρα.
»Αντίθετα, όλοι οι τρίτοι έχουν την υποχρέωση να απέχουν από κάθε ενέργεια ή διακηρύξεις, και πολύ περισσότερο από το να υπογράψουν οποιοδήποτε κείμενο, το οποίο αποτελεί άμεση ή έμμεση παραβίαση του δικαιώματος των Κυπρίων πολιτών να αποφασίζουν με τη δική τους ελεύθερη βούληση σχετικά με τις βασικές αρχές της κρατικής τους δομής και το διεθνές καθεστώς της Δημοκρατίας. Ολα τα μέρη θα πρέπει να κάνουν το κάθε τι που βρίσκεται στη δύναμή τους για να εξασφαλίσουν στους Κυπρίους τις συνθήκες για την ελεύθερη έκφραση της βούλησής τους, χωρίς οποιεσδήποτε απειλές, εκβιασμούς, πιέσεις, τετελεσμένα (faits accomplis) κ.λπ»





-----------------------------------

English version:




Bildergebnis für ματωμένη Κύπρος


by Dimitris Konstantakopoulos
Victoria Nuland, the US Assistant Secretary of State, did not spend much time and energy with Christmas and New Year celebrations this year. She has another very urgent and pressing problem to solve, before leaving the State Department, and this is the “Cyprus conflict”. The way she wants to solve this conflict is by transforming a second member of the EU, after Greece, into a protectorate. As the proposed solution for Cyprus is higlhy unstable, powers outside the EU will be provided also with a bomb inside it, that is with the possibillity of provoking a Bosnian-type conflict inside, not outside EU borders. 

In the same time she wants also to get Turkey admitted immediately to the EU, by the window of the “Cypriot settlement”. By virtue of the provisions of the “Cyprus settlement” under consideration now, Turkey is invested after January 12 with many of the rights and powers (and none of the obligations) of the member-states. It will also legalize in Geneva, its military presence and its right to intervene militarily inside the European Union. 
Such an outcome of the Geneva conference will have enormous strategic consequences for Europe and for the Middle East, transforming the whole “Eastern Meditarranean”, a sea lane of vital importance, into a kind of “Mare Nostrum” of the “Naval Forces”, excluding from there any “foreign” strategic influence (German, Russian or Chinese) and laying one more foundation for encircling Russia from the South with a kind of “security belt” and trying to hinder its access to the “warm seas”, a centuries long dream of British imperial planners. It will constitute the deeper change of the Mediterranean strategic landscape, since the eruption of the so-called Eastern Question or, at least, since the Greek national revolution, two centuries ago.   

Annan Plan – Creating a Frankestein “state” in Cyprus

The type of settlement Mrs. Nuland wants to impose on Cyprus is a new version of the Annan Plan, rejected by the overwhelming majority of Cypriots during the 2004 referendum, in spite of enormous pressure they had suffered and a real terror campaign against them, warning the day of Doom would come on the aftermath of a No vote. The Annan Plan is violating all essential provisions of European, International and Constitutional Law, including the UN Charter. In the light of its provisions, it represents the most comprehensive effort undertaken, since the defeat of Nazism, in 1945, to impose a totalitarian system in any western country. 
The Annan plan is instituting a kind of Frankestein state in Cyprus, where, among other things, the rule of majority (democracy) will be formally abolished, where there will be permanent vetos of the two Cypriot communities in every level of decision making and in all branches of power (executive, legislative, judicial), and, in the very probable case that system would be brought to an impasse, foreign judges will decide everything. In reality, the new “state” will be governed by foreign judges, concentrating upon themselves, three centuries after Montesqieu, all powers. 
The solution provides for imposing to the new “state” a complete disarmament status, that is forbid it from the right of self-defense and the means to exercise it (an army). And do it in a permanent terms, not as a temporary measure, as it happened with Germany and Japan after the 2kd World War. In Orwellian terms, this is called “Cyprus demilitarized”. In reality there will be many traffic problems there provoked, because of the military vehicles of Britain, Turkey, other NATO countries and Police cars from various “Christian and Muslim countries” which will be present there. Britain and Turkey will have the legal right to intervene militarily inside a territory of the European Union.    

“Fuck” Referendums

Mrs. Nuland does not want to wait for any referendum. She knows that she can hardly win a second referendum in Cyprus (or in any other European country these times) on such terms. She has no time, she leaves the State Department on the 20th of January and she wants to end her career with a triumph, that is succeeding where MacMillan, Johnson, Kissinger, Bush, Annan, before her, failed miserably. There are also more essential reasons she wants to solve (or to create?) now this problem. Both the Greek and the European crises may enter a new and more dramatic phase next year. As for the Middle East, adjacent to Cyprus, it is waiting now for a Big Deal or a Big War.   
The only way to do what she wants, in order to circumvent the provision for a referendum, is to have the President of Cyprus Mr. Anastasiades and the leader of Turkish Cypriots Mr. Akinci sign all that, or as much as they can of that. Then, Mr. Tsipras, Mr. Erdogan and Mrs May will endorse them and they will do something else also, legalize the Turkish military presence inside the European Union for some indefinite, as we write period. Mr. Yuncker plans also to be there to applaud all that in the name of the European Union. The State Department has already warned the US Congress to be ready to adopt bills on Cyprus and the Commission altered all its programs for January 12. That day, CNN will announce to all the world that the Cyprus conflict has already been solved. When people will realize what happened, and they will begin to tear their hairs, there will be no Obama or Nuland to answer any questions. (And maybe that arranges many more people than one can figure out)
Mr. Anastasiades has already agreed to all that, Mr. Tsipras is under pressure also to agree. Mr. Yuncker, Mrs. May and Mr. Erdogan already agreed. There remain some serious differences still on the composition of the Conference which remain to be settled as we write this article.
And the referendum? you will probably ask. Ok, they will promiss to make two referendums, one for the Greeks and one for the Turkish Cypriots. Maybe they will do them, but only if they are sure of the result. Anyway, even if those referendums take place, they will not have much sense, as it will be impossible for the inhabitants to return to the status quo ante. The Republic of Cyprus as we know it will be dead and the Turkish military presence on the island legal. As for the voters they will be in front of the choice to accept after all what is too late to change or risk a chaotic situation, if they refuse it post factum.

Is anything of all that legal?

Is all that legal? No, nothing here is legal. (Look to the appendix 1, for the opinion of the Honorary President of the International Association of Constitutional Law, Professor Kasimatis). On the contrary they represent a coup d' etat stricto sensu and in two ways. They constitute the most serious possible breach of the constitutional order of the Republic of Cyprus and of the Treaties of the European Union, as Cyprus is a member of this Union.
No international conference and not even the President of Cyprus himself (or, for that matter, the Greek PM) has any right to sign agreements that infringe on the sovereignty of the Cypriot state (like for instance legalizing the Turkish military presence on the island, when numerous UN resolutions ask for the immediate withdrawal of Turkish forces, which invaded the island in 1974). Even more, nobody, including the President of Cyprus, has the right to change the constitutional structure of his state, much more, abolish it altogether! If they do it, it would be a coup d' etat, in the strict legal sense of the word, that is a serious breach of the constitutional order of the Republic of Cyprus and, as this Republic is also a full member of the European Union, of the Treaties of the EU. Such things would be probably legal, only if we were living still under a medieval regime of absolute monarchies, not in Europe in 2016. 
The whole Geneva conference reminds us very much of what happened in Vichy, France, on the 10th of July 1940, when the French National Assembly invested, with an overwhelming majority, Marshal Petain with constituent powers. In spite of the fact that even it was the National Assembly itself which took this decision, everything Petain did was considered a coup d' etat and, inspite of being a hero of the First World War, he was condemned to death after the liberation of France. Charles De Gaulle has become what he became, in the history of France and of the world, because he refused to recognize this, supposedly legal coup, by the French deputies and Petain and fought against it. 
In Cyprus, unlike Petain, Mr. Anastasiades not only did not get an authorization of his parliament for what he is doing, he even refused a demand of the opposition for an urgent debate. 

The purpose of Geneva: Destroy Cyprus as a sovereign, democratic and independent state

By the way and until some weeks ago, all Cypriot and Greek governments since 1974 refused the Turkish proposal to convene such a conference, claiming that the only thing they could discuss about Cyprus with Turkey, was the withdrawal of the Turkish troops which invaded the island and remained there in spite of UN resolutions calling for their immediate withdrawal.  
But this was until December 1st. That day, Mr. Anastasiades has announced to his citizens that he is accepting the proposal without explaining much why he is doing it, what will be the purpose and the agenda of this strange conference. He did not consult with political parties in the island or the Greek government before announcing his decision. The most absolute confusion was reigning in the island, until December 27, when the leader of the Turkish Cypriots Mr. Akinci, speaking to the Turkish Cypriot media, probably to warn Anastasiades not to deviate from what they had already agreed in secret, explained a little bit what will happen in Geneva.
According to what he said the Republic of Cyprus will not be present in the Geneva conference. All documents there will be signed by the “new Cyprus federation to be constituted”. In that way he revealed the real purpose of the operation, which is no other than to abolish the existing state in Cyprus (we repeat, a member of UN and the EU) and to create a new one, without asking the opinion of the citizens, without electing a Constitutional Assembly and without any authorization from anybody to do that. In that case, we don't speak even about an operation of regime change. We have to speak about “country change”. 
A Greek Cypriot politician who is friend of Mr. Akinci answered to him explaining that he better avoid much public talk.   
The citizens of the Republic themselves are now in a state of complete shock, as they cannot believe that they will live in another state by January 12, they know nothing about it! Cyprus has a tradition of invasions and coups, but it is difficult still for the citizens to grasp the new and unbelievable reality that their own President is planning to sign the death of his own state! It is very difficult, psychologically and intellectually, to stop believing that Mr. Anastasiades is not their leader (even if some they may consider his as bad, wrong, corrupted or incompetent), but he is their killer!
If the Cyprus thing succeeds it will in itself represent a colossal advancement of new political technologies. The trick is simple and genious. For a rape to be recognized as a rape, the victim has to resist and denounce the rapist. But here the rapist and the person charged with denouncing the rape is the same, the President of the Republic. 

The Greek factor

Anastasiades himself is the most powerful weapon US ever had in Cyprus. But Mrs Nuland has also another very powerful weapon and this is the situation in Greece, the confusion and the dependence of Greek political forces. The cooperation of Greece to this operation is deemed absolutely necessary for political reasons. 
Mr. Tsipras in Athens, is now under enormous US pressure to give his consent and in a very difficult condition otherwise. SYRIZA is characterized also by a huge confusion regarding the Cyprus conflict. The Greek economy and society are very much into a death spiral, and the PM seems to be to the absolute mercy of Creditors, including the IMF. The German government nearly declared war against Greece, when his government decided, on the eve of Christmas, to give some financial peanuts to very poor Greek pensioners in a very real danger for their life and respecting the discipline of the program imposed to Greece (against the will of its people). The Finance Minister had to send a humiliating letter, promising more pension cuts in the next year, in order to get an armistice from Scheuble. If all that was not enough, Mr. Erdogan is threatening to fluid Greece with new waves of refugees.  

From Petain to Yeltsin – what is a coup d' etat

Let us come back at this point to the term coup d' etat we used. Maybe the readers are associating this with tanks and machine guns. Concerning the use of weapons they have to be a little patient. They will hear most probably their noise (as they heard it from Kiev), but they have first to wait until the Geneva operation succeeds and if it succeeds. But a coup d' etat has nothing to do with the means used. It has to do with the breach of the constitutional (and European in our case) order of a given state.
Maybe the readers will also question if a head of a given state can make himself or participate in a coup d' etat against his own state. Not only he can, he is a thousand times more effective if he chooses to do it, as the only thing he has to do is use and abuse the powers he already legally possesses and can use. For example, the legal head of the Greek state, King Constantin, has participated in a US-backed coup d' etat against the constitutional order of his own state in 1967, by legalizing the government of the Colonels. 
The same thing was done by the head of the Russian state Boris Yeltsin in 1991, when he dissolved the USSR and in October 1993, when he bombed his own Parliament, if we examine those events from the point of view of soviet and Russian constitutional order. But nobody in the West has noticed of course this legal aspect of things, as westerners liked very much what Yeltsin did. We refer to this example, because it bears great analogies to what they are trying to do now in Cyprus.   

Appendix – Professor Kasimatis on the legal aspect of the Geneva Conference

We asked the top Greek specialist on Constitutional Law and Honorary President of the International Association of Constitutional Law, Professor Yiorgos Kasimatis, about what and what is not legal for this Geneva conference to do. This is his opinion:
“The Republic of Cyprus is internationally recognized as a full sovereignty state, by its admission to the United Nations and to the European Union. Nobody, including the President of Cyprus, the Greek PM or any international conference are entitled to take any decisions infringing, directly or indirectly, upon the sovereignty of the Republic of Cyprus or alter its constitutional structure. If they do it, it will be a very serious violation of both the Cyprus constitution and of the Treaties of the European Union. Only a constitutional assembly or the citizens themselves via a referendum, are entitled to adopt such measures. The only subject an international conference could discuss is how to apply the UN resolutions asking for the immediate withdrawal of Turkish occupation forces and the full restoration of the sovereignty of the Republic. It is not legal to connect or depend those international obligations, directly or indirectly, on any constitutional changes in the country. On the contrary, all third parties have the obligation to abstain from any actions or declarations, much more from signing any documents, which constitute a direct or indirect infringement upon the right of Cypriot citizens to decide by their own free will on the fundamentals of their state structure and on the international status of the Republic. All parties should do everything in their power to assure to the Cypriots the conditions for the free expression of their will, without any threats, blackmails, pressures, faits accmplis etc.”

Source: http://katehon.com/article/building-totalitarianism-europe-last-coup-victoria-nuland

Σχετικά με τον συντάκτη της ανάρτησης:

Η ιστοσελίδα μας δημιουργήθηκε το 2008.
Δείτε τους συντελεστές και την ταυτότητα της προσπάθειας. Επικοινωνήστε μαζί μας εδώ .

κανένα σχόλιο

Leave a Reply